Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Dit rapport bevat een inventarisatie van de stand van zaken van wiskundig-didactisch onderwijsonderzoek in Nederland,
In dit artikel staan vier concrete ideeën voor probleemoplossen die elke leerkracht eenvoudig kan aanpassen voor de leerlingen in de eigen groep.
Taal mag geen struikelblok vormen om tot begrip van zaakvakken te komen. Aandacht voor taal zou leerlingen juist moeten ondersteunen bij het leren van de zaakvakken.
Steeds meer scholen kiezen er voor om wereldoriënterende thema's te verbinden aan het taalonderwijs. In een thema of project werken leerlingen gedurende langere tijd aan een 'levensecht' vraagstuk, waarbij ze zowel werken aan taaldoelen als aan doelen uit andere vakken.
Dit thema gaat over hoe je bij Rekenen & Wiskunde om kan gaan met verschillen in leerbehoeften van je leerlingen.
Snel een overzicht van de belangrijkste ontwikkelingen en knelpunten in het curriculum van rekenen en wiskunde? Onze trendanalyses bieden dat overzicht.
Leerlingen krijgen in hun schoolloopbaan te maken met verschillende overgangsmomenten. Hier kun je lezen over deze aansluitingsproblematiek.
Dit proefschrift analyseert de voortgang van het leren van breuken van groep 6 van het primair onderwijs tot en met klas 3 van havo en vwo.