Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Is rekenonderwijs wel een taak voor één leraar of is het een gezamenlijke verantwoordelijkheid?
In dit artikel beschrijven Geeke Bruin-Muurling en Anneke Noteboom hoe je als leraar of rekencoördinator niet alleen spellen kunt zoeken die specifiek passen bij de doelen van je rekenles of van je methode, maar juist ook: hoe je zelf bij bepaalde rekendoelen een eenvoudig spel kunt bedenken, dat voldoet aan de eisen van een goed en zinvol rekenspel én dat jouw leerlingen aanzet tot leren. Ze gaan zelfs een stap verder: Kunnen kinderen misschien ook zelf een rekenspel ontwikkelen of aanpassen, waardoor ze niet alleen aan een doel werken als ze het spel spelen, maar waarbij het ontwerpen zelf, het leren bevordert?
Op deze plek vind je informatie over doelen, kaders en leerplankundige ontwikkelingen rond rekenen & wiskunde.
Deze kennisbasis beschrijft de expliciete/geboekstaafde kennis van het vak en de vakdidactiek van rekenen/wiskunde.
Hier kun je lezen over rekenen-wiskundeonderwijs voor kinderen van 2 tot ongeveer 7 jaar. Wat kun je deze kinderen leren bij rekenen-wiskunde? Op welke verschillende manieren kun je dit aanbieden?