Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
De mate waarin leerlingen zelfvertrouwen hebben ten aanzien van rekenen/wiskunde kan onder andere afgeleid worden uit internationale vergelijkingsonderzoeken.
Het rekenmodel voor de valversnelling is door te rekenen met behulp van de computer. Daarvoor is speciale software beschikbaar. Bij deze modelleerprogramma's wordt onderscheid gemaakt tussen ‘tekstgebaseerde’ en ‘grafische’ omgevingen. In de modelleeromgeving Coach1 kan een model zowel in tekstmodus als in grafische modus opgesteld worden.
Voor het vmbo geldt dat de exameneenheden luister- en kijkvaardigheid vergeleken kunnen worden met de omschrijving van het referentiekader taal voor luisteren op 2F.
Voor de beoordeling van de luister- en kijkvaardigheid van de leerlingen zijn de kenmerken van de taakuitvoering Mondelinge vaardigheid - luisteren 2F van het referentiekader taal bruikbaar.
Voor het vmbo geldt dat de exameneenheid leesvaardigheid vergeleken kan worden met de omschrijving van het referentiekader taal voor lezen op 2F.
Voor de beoordeling van de leesvaardigheid van de leerlingen zijn de kenmerken van de taakuitvoering Lezen 2F van het referentiekader taal bruikbaar.
In het biologieonderwijs wordt af en toe ook gerekend, worden tabellen en grafieken gemaakt en gelezen en worden cijfermatige modellen gebruikt.