Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Om te komen tot breed gedragen beleid, met gedeelde prioriteiten, is het goed om als team uitgebreid met elkaar in gesprek te gaan over het eigen reken- en wiskundeonderwijs. Het prioriteitenspel biedt daarvoor een werkvorm.
Leerlingen leren hoeken herkennen en ermee rekenen in verschillende vlakke figuren. Via diagnostische opgaven gaan leerlingen na wat passende vervolgstappen zijn en wat ze daarbij nodig hebben.
Leerdoelenkaart Rekenen & Wiskunde, onderwerp Verbanden.
Voor de sterke rekenaars binnen 10-14 onderwijs
Digilijnrekenen.nl biedt een overzicht van doorlopende leerlijnen in groep 1 t/m 6 van het po voor het domein Rekenen uit het Referentiekader. De leerlijnen worden gevisualiseerd in een 'stromenland' met Getalbegrip als centrale lijn.
Deze interactieve pdf bevat alle informatie uit de voormalige website DigilijnRekenen. Met handleiding en mogelijke gebruiksscenario's.
Cyclus van formatief evalueren: automatiseren en memoriseren bij rekenen-wiskunde.
In deze notitie beschrijven we relevante ontwikkelingen en uitdagingen betreffende het curriculum rekenen en wiskunde po en onderbouw vo.
Werkopdracht aan SLO voor het actualiseren van de kerndoelen Nederlands, rekenen-wiskunde, burgerschap en digitale geletterdheid.