Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Geïntegreerd lees- en schrijfonderwijs is uiteindelijk gericht op tekstvaardigheid, op het effectief leren hanteren van verschillende genres in verschillende contexten. Voor de didactische vormgeving van dit onderwijs maken we gebruik van een zogeheten onderwijsleercyclus (Burns & Joyce, 1991).
Laat leerlingen een tekst navertellen (in plaats van samenvatten of tekstvragen erover beantwoorden).
Leesvoorkeuren ontwikkelen zich bij kinderen individueel, thuis, op school, in de bibliotheek. Een ruim aanbod, zowel fysiek als in activiteiten, beïnvloedt de leesvoorkeur van kinderen. Behalve belangstelling van een kind is ook de techniek van het lezen van invloed op de leesvoorkeur.
Dit onderdeel van de handreiking gaat nader in op toetsing en invulling van meerdere examenheden.
Een gezonde leefstijl is geen alles-of-niks-kwestie, maar een kwestie van gedrag, een proces van voortdurend keuzes maken in wisselende situaties.
Dit onderdeel van de handreiking gaat nader in op toetsing en invulling van meerdere examenheden
De kandidaat kan basisvaardigheden toepassen die betrekking hebben op communiceren, samenwerking en informatie verwerven en verwerken.