Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
In deze leergang leer je op leerplankundige wijze vorm en inhoud te geven aan LOB.
Door SLO zijn vier tools ontwikkeld die tot doel hebben om leerlingparticipatie te vergroten bij de vraag wat van waarde is om te leren op school.
Hoe draagt cultuuronderwijs bij aan de drie hoofddoelen van het onderwijs? Wat moet er wettelijk gezien en waar zit ruimte?
Wat zijn de 21e-eeuwse vaardigheden en hoe kun je die als leraar een plek geven in je onderwijsaanbod?
Een leerling kiest in de bovenbouw van het vmbo een van de tien beroepsgerichte programma’s. Dat bestaat uit een vast deel, het profielvak, en vier keuzevakken.
Voor het verder ontwikkelen van je onderwijs biedt SLO hulpmiddelen om individueel of met je team aan de slag te gaan. De hulpmiddelen op deze pagina zijn leergebied-overstijgend en kun je voor iedere vernieuwing in je onderwijs inzetten.
Mensen proberen in hun dagelijks leven en hun werk dingen en verschijnselen te beschrijven en te verklaren. Daarmee ontstaat een beter begrip en wordt het ook mogelijk om dingen en verschijnselen te voorspellen, te beïnvloeden en te ontwerpen. Bij dit beschrijven en verklaren kan je allerlei vragen formuleren, die elk op een andere manier aangepakt kunnen worden. Deze verschillende manieren om de werkelijkheid te benaderen worden in deze kennisbasis 'denkwijzen' genoemd.