Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Hoeveel tijd en geld krijg je van de schoolleiding om projecten of thematisch onderwijs doelmatig op te zetten, uit te voeren en te evalueren? Zijn er (extra) gelden voor professionalisering? En zijn die er ook, als de pilotfase voorbij is?
SLO voert met regelmaat een trendanalyse uit per vakgebied met als resultaat een publicatie met daarin de stand van zaken en de ontwikkelingen per vakgebied.
In de onderbouw van het voortgezet onderwijs zijn per 1 augustus 2006, 58 globaal geformuleerde kerndoelen van kracht. Scholen hebben daarmee de ruimte gekregen om zelf inhoudelijke keuzes te maken in het onderwijsprogramma voor leerlingen.
Gerdineke van Silfhout is curriculumontwikkelaar bij de afdeling voortgezet onderwijs. Ze werkt als themacoördinator toetsing en als taalexpert aan een aantal projecten rondom toetsing en taal.
Daniela Fasoglio is curriculumontwikkelaar en vakspecialist moderne vreemde talen. Ze werkt onder andere aan vraagstukken rondom het Europees Referentiekader (ERK), het belang en de functie van talen in de samenleving en de invulling van talencurricula in het onderwijs.