Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Het vergroten van samenhang binnen het taalonderwijs op de basisschool door taaldomeinen expliciet met elkaar te verbinden.
Welke kansen zijn er voor taal en rekenen binnen wereldoriëntatie? Die vraag staat centraal tijdens studiedagen op de Willem van Veenschool in Katwijk. De leerkrachten ontdekken dat er buiten de methode veel te leren valt.
Dit thema over geïntegreerd lees- en schrijfonderwijs in het voortgezet onderwijs is een praktisch hulpmiddel voor leerkrachten Nederlands die meer samenhang in en tussen hun lees- en schrijflessen willen aanbrengen.
Genredidactiek staat voor een onderwijsaanpak waarin leerlingen systematisch vertrouwd gemaakt worden met de communicatieve en conceptuele werking van teksten. Het uiteindelijk doel is dat leerlingen zelfstandig alle onderwijsrelevante teksttypen kunnen lezen en schrijven.
Genres in schoolvakken : verslag van de landelijke werkconferentie Platform Taalgericht Vakonderwijs
Aan de slag met twee vormen van samenhang in het taalonderwijs: samenhang binnen het schoolvak Nederlands en samenhang tussen taalonderwijs en de overige vakken.