Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Met dit instrument stel je vast met wie je als ontwikkelaar te maken hebt gedurende het ontwikkelproces en bij de lesuitvoering.
Met deze werkbladen breng je vanuit verschillende perspectieven (leidinggevende, leraar, leerling, etc.) in kaart wat van de huidige onderwijspraktijk behouden kan blijven en wat veranderd moet worden.
Met dit instrument vertrek je samen met een aantal collega's vanuit verschillende vakken en zoeken jullie naar vakoverstijgende leerdoelen.
Met dit stappenplan stem je leerinhouden van vo-onderbouw en vo-bovenbouw af om zo de doorlopende leerlijn voor leerlingen te versterken.
Met deze werkwijze formuleer je samen met je schoolteam vanuit de schoolvisie criteria voor een vakoverstijgend aanbod.
Met dit model ga je na in welke mate er leraar- dan wel leerlinggestuurd gewerkt wordt en hoe de begeleiding daarbij eruitziet.
Deze werkvorm zet je in om in overleg met collega’s te komen tot een gemeenschappelijke format voor het beschrijven van (vakoverstijgende) activiteiten.
Met dit stappenplan bepaal je met de vaksectie MVT wat een geschikte wijze van beoordelen is bij de moderne vreemde talen binnen de school
Het model van het systeemspinnenweb is een praktisch hulpmiddel om te bepalen welke partijen een rol moeten hebben bij curriculumontwikkeling (op landelijk of schoolniveau).
Burgerschapsonderwijs op basisscholen wordt minder vrijblijvend, als het aan de overheid ligt. Het nieuwe wetsvoorstel wil dat scholen burgerschap planmatig in hun lesaanbod verwerken. "Daarbij gaat het om een versterking van het burgerschapsonderwijs”, legt leerplanontwikkelaar Annette van der Laan uit. "Scholen doen al veel, maar nog niet allemaal even plan- en doelmatig." Er wordt ingezet op twee trajecten: aanscherping van de wet en een curriculumherziening.
Artikel uit Tangram Magazine 2020 - 2021