Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 1689
er wordt gezocht op talentstimuleren.nl
In deze publicatie komen actuele inzichten over het lees- en schrijfonderwijs aan bod. Deze nieuwe inzichten zijn uitgewerkt aan de hand van praktijksituaties op verschillende scholen.
28 juni 2017
In dit artikel wordt verslag gedaan van de ontwikkeling van een curriculum voor schrijven met peer response en van de resultaten van een effectonderzoek ernaar in groep 8 van de basisschool.
19 juni 2015
Dit artikel beschrijft de evaluatie, met de leerkrachten, van een praktijkvoorbeeld van Geletterdheid op een basisschool in Eindhoven in de groepen 1,2 en 3.
6 juli 2015
Iedereen kan leren schrijven behandelt de volgende kernvragen: hoe leren kinderen in het basisonderwijs teksten schrijven, hoe goed moeten ze daarin worden en hoe kunnen leerkrachten hen daarbij ondersteunen? Onderzoek van de Inspectie toont aan dat er op scholen weinig tijd wordt uitgetrokken voor het schrijven van teksten en dat de didactiek te wensen overlaat.
19 juni 2015
In Denken met je vingers wordt een didactische aanpak voor procesgericht schrijfonderwijs geïntegreerd met leesbevordering en ICT beschreven en uitgewerkt in de vorm van concreet les- en leerlingmateriaal.
4 april 2018
Aan de hand van voorbeelden uit de praktijk wordt in dit artikel een visie op de vroege lees- en schrijfontwikkeling beschreven.
19 juni 2015
In deze publicatie worden vijf ontwerpprincipes voor effectief schrijfonderwijs gepresenteerd die bruikbaar zijn in de mens- en maatschappijvakken.
9 juni 2016
Dit artikel beschrijft de uitkomsten van een onderzoek naar de effectiviteit van het leren schrijven van een betoog geïntegreerd met leesvaaridheidsonderwijs.
3 oktober 2018