Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Anke Herder, leerplanontwikkelaar Nederlands bij SLO, deed aan de Rijksuniversiteit Groningen promotieonderzoek naar de interactie tussen leerlingen die samen aan het schrijven zijn tijdens onderzoekend leren. Alles wijst erop dat samenwerkend schrijven zowel de taal- als denkontwikkeling kan bevorderen. En andersom: “Samen schrijven is doel en middel tegelijk.”
Artikel uit SLO Context PO, nr. 20
Deze exameneenheid dient getoetst te worden in het Schoolexamen, maar geldt alleen voor de gemengde en theoretische leerweg.
Nellianne van Schaik is docent Nederlands op het Calvijn College in Goes. Zij stelde zich de afgelopen tijd de bovenstaande vraag en deelt met ons haar overwegingen. Leerplanontwikkelaar Gerdineke van Silfhout reflecteert erop.
Deze fase van de lees- of schrijfles heeft een evaluatief karakter. Samen met de leerlingen gaat de leraar na of de leestaak of schrijftaak naar behoren is uitgevoerd.
Voor een schoolexamen moet een school een Programma van Toetsing en Afsluiting (PTA) vaststellen.
Voor een schoolexamen moet een school een Programma van Toetsing en Afsluiting (PTA) vaststellen.
Voor een schoolexamen moet een school een Programma van Toetsing en Afsluiting (PTA) vaststellen.
Voor een schoolexamen moet een school een Programma van Toetsing en Afsluiting (PTA) vaststellen.
Voor een schoolexamen moet een school een Programma van Toetsing en Afsluiting (PTA) vaststellen.