Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
De leerlingen leren hoofdzaken van de Nederlandse en Europese staatsinrichting en de rol van de burger.
Om te voorkomen dat het aanbod voor begrijpend en studerend lezen wordt ingevuld met technisch lezen, is technisch lezen hier apart uitgewerkt.
Verslag van de themasessie 'De taalcoördinator als innovator' op donderdag 21 april 2022.
Vragen die we vaak gesteld krijgen zoals "Waar komt jullie naam vandaan", en "Kan ik een SLO’er uitnodigen voor mijn bijeenkomst?
Sinds 15 december ligt er een nieuw regeerakkoord. Een akkoord waarin veel extra geld naar onderwijs gaat.
In een brief aan de Tweede Kamer schetste onderwijsminister Wiersma gisteren de hoofdlijnen van het masterplan basisvaardigheden voor taal, rekenen-wiskunde, digitale geletterdheid en burgerschap in het onderwijs. Daarnaast wil hij op korte termijn een aantal acties nemen, waaronder het instellen van basisteams met onderwijsexperts die scholen kennis en ondersteuning bieden. SLO onderschrijft het belang van aandacht voor basisvaardigheden en ondersteunt de gecombineerde aanpak van korte en lange termijn acties.
In de handreiking Rijke gesprekken lees je wat voor gesprekken de taal-, denk- en kennisontwikkeling van leerlingen stimuleren en hoe je ze meeneemt in je onderwijs. Ook lees je wat dat vraagt van jou als leraar en van je leerlingen. In de twee bijbehorende voorbeeldmatige lessenseries staan rijke gesprekken centraal.