Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Een taalmethode besteedt aandacht aan vaardigheden (lezen, luisteren, spreken, schrijven) en kennis over taal (spelling, woordenschat, grammatica, taalbeschouwing).
Petra de Lint, lerares op de Gooilandschool, vertelt hoe zij samenhang brengt in haar taallessen.
Voor de beschrijving van de stand van zaken van het schoolvak Nederlands maken we gebruik van de drieslag Beoogd-Uitgevoerd-Gerealiseerd curriculum
Op deze pagina's vindt u informatie over de beroepsgerichte programma's en de laatste ontwikkelingen in het vakgebied.
Op deze pagina's vind je informatie over het vak Frans en de laatste ontwikkelingen in het vakgebied.
Maatwerk voor de kandidaat is het uitgangspunt. Daarbij worden de omstandigheden of bijzondere voorzieningen voor de kandidaten aangepast; aan de inhoud wordt niet getornd.
Het onderwijs Nederlands wordt veelal gekenmerkt door een verkavelde praktijk: vakonderdelen als lezen, schrijven, mondelinge vaardigheden, spelling, grammatica en woordenschat komen gescheiden van elkaar aan de orde. Lesmethodes, zowel in de onderbouw als de bovenbouw, ondersteunen door hun opbouw in hoofdstukken en modules doorgaans deze verkavelde aanpak van het vak.