Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Van Doetinchem tot Rijswijk en van Arnhem tot Klimmen: SLO ging op zoek naar inspirerende praktijken. We spraken met leerkrachten, intern begeleiders en schoolleiders.
Waarop is het schooladvies gebaseerd? Welke informatiebronnen kunnen daarbij een rol spelen? De ontwikkeling van leerlingen in kaart, vanuit het perspectief van de leerkracht én de leerling zelf: hoe pak je dat aan?
Van kind-ouder- en adviesgesprekken tot schoolbezoeken en informatieavonden...
Inhoudelijke samenhang kan gaan over samenhang binnen vakken of leergebieden, tussen vakken of leergebieden, en zowel binnen leerjaren als over leerjaren heen.
In het centrum van het Slangmodel (succesfactoren samenwerking schoolvakken) staat de docent als expert. Alle elementen van het model beïnvloeden zijn of haar functioneren als professional.
Draagt de organisatie van de school bij aan het slagen van vakoverschrijdende initiatieven en zo nee, wat kan er verbeterd worden? Welke rol speelt de cultuur van de school hierin?