Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
In het bewegingsonderwijs draait het om leren deelnemen aan beweegsituaties. Het is een proces waarin je als beweger leert wat je kunt, waar je goed in bent, wat je (niet) leuk vindt en waarom, wat je spannend vindt, waar je benieuwd naar bent, hoe anderen naar jou kijken als beweger/sporter.
Tijdens een online bijeenkomst over basisvaardigheden in oktober spraken we met leraren, schoolleiders en intern begeleiders uit po en vo over de opzet van het platform basisvaardigheden.
SLO vroeg in het kader van het project Na Pisa de Lente enkele wetenschappers naar de belangrijkste inzichten en ontwikkelde vijf kennisclips.
Meld je nu nog aan als leraar of vakexpert voor de actualisatie van de kerndoelen van de vijf nieuwe leergebieden.
SLO zoekt leraren en experts voor de expertgroep (v)so, voor de ontwikkeling van functionele kerndoelen voor het (v)so.
Hoe bruikbaar zijn de conceptkerndoelen en wat hebben scholen nodig? Kom op 10 oktober naar het landelijk congres ‘Actualisatie Kerndoelen’!
Arthur Bakker is benoemd tot hoogleraar op de leerstoel Didactiek en Curriculum in het Bètadomein aan de Faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen van de Universiteit van Amsterdam.
Een mijlpaal in de afstemming tussen po, vo en de kennisbases van de lerarenopleidingen: de samenwerking tussen SLO en 10voordeleraar.
Op 30 mei 2024 is het advies implementatie kerndoelen van SLO aangeboden aan OCW. Lees hier de kern van het advies.
Spelletjes spelen doen is niet alleen leuk, het is ook een ideale manier om te leren. Ook als het gaat om het vergroten van de rekenvaardigheden van kleuters. SLO werkte daarom een groot aantal rekenspellen uit die leerkrachten kunnen inzetten in de klas. Natuurlijk voor de rekenontwikkeling van jonge kinderen, maar ook voor het ontwikkelen van hun executieve functies én hun sociaal-emotionele groei.