Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
De 41e Panama-conferentie over reken-wiskundeonderwijs vindt plaats op donderdag 1 en vrijdag 2 juni 2023 in Woudschoten hotel- en conferentiecentrum in Zeist. Het thema: rekenen-wiskunde in verbinding.
SLO'ers Stanja Oldengarm en Marc van Zanten geven hier een presentatie over de basisvaardigheden rekenen-wiskunde.
Het VO-congres op 28 september 2023 wordt georganiseerd door de VO-raad en staat in het teken van ‘Ruimte voor leiderschap’. Dit jaar wordt er met elkaar onderzocht hoe we in de waan van de dag toch ruimte voor leerlingen, leraren en voor onszelf kunnen creëren en wat voor bijzonders dat oplevert. SLO is congrespartner van het VO-congres.
In november 2023 presenteert de SLO de nieuwe kerndoelen burgerschap. Van oudsher hoort geschiedenisonderwijs daaraan bij te dragen. Hoe zorgen we ervoor dat dit zo blijft? Tijdens de nascholingsdag geschiedenis van ICLON worden een aantal thema's behandeld rond burgerschap in de geschiedenisles.
Tijdens deze vakbijeenkomst van AlfaGammapartners laat SLO'er Johan van Driel tijdens een workshop zien hoe je samenhang kunt aanbrengen tussen geschiedenis en taal (vooral de vaardigheid schrijven en in het verlengde daarvan ook lezen).
SLO organiseert op 7 maart 2024 een expertbijeenkomst in verband met de conceptkerndoelen Nederlands. Wij nodigen vakexperts en lerarenopleiders van harte uit voor deze bijeenkomst.
SLO organiseert op 15 maart 2024 een expertbijeenkomst in verband met de conceptkerndoelen rekenen en wiskunde.
Op het Congrestival ontmoeten pilotscholen en scholen die subsidie hebben aangevraagd voor praktijkgerichte programma's vmbo elkaar in het NBC Congrescentrum in Nieuwegein.
Workshop
Taalsteun in de geschiedenisles (2/2) Primaire bronnen lezen, erover en schrijven en gesprek gaan.
Op dit moment staat de inhoud van het programma van deze dag nog niet vast, maar zoals altijd willen we ook ruimte bieden voor uitwisseling van ervaringen (‘halen & brengen’) en discussies over andere thema’s die op dat moment spelen in de voor- en vroegschoolse educatie. Ook staan we stil bij recente beleidsontwikkelingen in de voor- en vroegschoolse educatie en (inter)nationale onderzoeksrapporten Jonge Kind.
Ben jij werkzaam in het primair onderwijs bij een stichting als kwaliteitsmedewerker of projectleider en heb je de taak om de basisvaardigheden voor taal en rekenen te versterken?