Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Welke veranderingen heeft het onderwijs in kunst en cultuur vanaf de tachtiger jaren doorgemaakt? Hier vind je per onderwijssector een historisch overzicht van het onderwijs in Kunst en cultuur. Het uitgangspunt daarbij is het wettelijk kader: de kerndoelen en eindtermen.
Het leerplankader maakt deel uit van het beleidsprogramma 'Cultuureducatie met Kwaliteit' en heeft tot doel de kwaliteit van kunstzinnige oriëntatie op basisscholen en scholen voor speciaal onderwijs te waarborgen.
De publicaties op deze pagina, zijn ontwikkeld in samenwerking met groepen docenten. Dit gebeurde in opdracht van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen.
SLO voert periodiek een trendanalyse uit per vakgebied resulterend in een publicatie met daarin de stand van zaken en de ontwikkelingen per vakgebied.
Lesvoorbeelden, projecten en initiatieven voor meertaligheid in de klas en op school.
Deze pagina's bieden inspiratie in de vorm van opdrachten die een beroep doen op hogere denkvaardigheden.
De huidige kerndoelen zijn niet actueel en ruim geformuleerd. Dit geeft onduidelijkheid bij leraren over wat moet en mag en leidt tot werkdruk en overladenheid.
Lessenserie voor groep 8 bij het onderzoek Leren schrijven met peer response uit 2012.