Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 4317
Aardrijkskunde de gesteentekringloop Opdracht: 'Creëren' 1. Inleiding Stenen en mineralen vormen letterlijk de grond onder onze voeten. Het verzamelen van gesteentes en mineralen is een hobby voor veel mensen. Het herkennen of determineren van gesteentes is een leuke en interessante opdracht vo...
Behoort bij: Lesbrief Aardrijkskunde De gesteentekringloop
12 maart 2015
Aardrijkskunde Een reisverslag van St Louis naar Denver, 1898 Opdracht: 'Analyseren' 1. Inleiding Aardrijkskunde is een talig vak. Een tekst als bron kan zeer waardevol zijn. De tekst 'Een reisverslag van St Louis naar Denver' leent zich uitstekend voor een analyse-opdracht. De tekst dient als u...
Behoort bij: Lesbrief Aardrijkskunde Reisverslag Midden Westen
30 april 2015
Aardrijkskunde werken met klimaatgrafieken Opdracht: 'Analyseren" 1. Inleiding Klimaatgrafieken kunnen je veel vertellen over de ligging van een plaats. Deze opdracht laat leerlingen verschillende klimaatgrafieken analyseren en op de wereldkaart plaatsen. De klimaatgrafieken lijken op het eerste ...
Behoort bij: Lesbrief Aardrijkskunde Werken met klimaatgrafieken
12 maart 2015
Een nieuw verblijf! Opdracht : creëren 1. Inleiding Aan de hand van ontwerpstappen denken leerlingen na over de inrichting van een nieuw verblijf voor een dier naar keuze. Ze doen in verband hiermee onderzoek naar de leefomstandigheden van het dier. De uitkomsten van het onderzoek worden gebruik...
Behoort bij: Lesbrief Biologie Een nieuw verblijf
12 maart 2015
Je zal de spitsmuis maar zijn.. Opdracht : Analyseren 1. Inleiding Bij deze opdracht gaan de leerlingen zelf een voedselweb maken met behulp van gegevens over organismen. Aan de hand van het zelfgemaakte voedselweb beantwoorden de leerlingen analysevragen. Er worden veranderingen aangebracht in ...
Behoort bij: Lesbrief Biologie Je zal de spitsmuis maar zijn
12 maart 2015
Spuiten, slikken, of toch anders..? Opdracht analyseren 1. Inleiding In deze opdracht gaan leerlingen onderzoeken op welke manier paracetamol kan worden gebruikt en hoe deze stof als medicijn door het lichaam gaat. Leerlingen passen daarmee de kennis toe die is opgedaan bij het verteringsstelsel ...
Behoort bij: Lesbrief Biologie Spuiten slikken of toch anders
12 maart 2015
Samenvatten met een sudoku: Stevigheid en beweging met Sudoku Opdracht: a nalyseren 1. Inleiding Een (biologische) sudoku is een werkvorm die bij nagenoeg elk onderwerp gebruikt kan worden. Leerlingen krijgen twaalf begrippen voorgeschoteld. Negen daarvan moeten zij zodanig in de sudoku plaats...
Behoort bij: Lesbrief Biologie Stevigheid en beweging met Sudoku
30 april 2015