Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 4317
Van zaad tot plant Opdracht: denkvaardigheid c reëren 1. Inleiding Bij het bewerken van opdrachten uit een methode kan het helpen de volgorde van binnen opdrachten te veranderen. In de hoofdstukken over planten in biologie-methodes voor de onderbouw is aandacht voor het kiemen van zaadplanten. ...
Behoort bij: Lesbrief Biologie Van zaad tot plant
30 april 2015
Walvisjacht verantwoord? Opdracht: E valueren 1. Inleiding Leerlingen gaan zich in deze opdracht een mening vormen over de walvisjacht in Japan. Is deze jacht nodig en mag de Japanner nog walvisvlees eten? Om de vaardigheid evalueren te oefenen doen de leerlingen een peer-beoordeling. Deze opdra...
Behoort bij: Lesbrief Biologie Walvisjacht verantwoord
12 maart 2015
Grammatica Voorbeeld 1 Van bestaand materiaal: Dog Cat Rabbit Cow Naar een opdracht waarin een hoger denkproces wordt aangesproken: Zet deze woorden in de juiste kolom a clock, a dog, a dress, a mother, black, a pen, bread, a bag, a frog, red, boots, a cat, rice, a man, a baby, pink, a teenager, ...
Behoort bij: Lesbrief Engels Grammatica
30 april 2015
Grammatica processen Hoger denkproces Bijvoorbeeld Classificeren Ordenen van gegevens door ze in te delen in categorieën, gebaseerd op overeenkomstige en onderscheidende kenmerken. Voorbeelden Leerlingen kaartjes laten maken van alle te leren woorden in het Engels die bij een opdracht horen. Ver...
Behoort bij: Lesbrief Engels Processen
30 april 2015
I sense creativity Opdracht : C reëren 1. Inleiding vak Engels schooltype / afdeling vmbo leerjaar vmbo bbl / kbl leerjaar 3 vmbo gl/tl leerjaar 2 tijdsinvestering 2 of 3 lessen (50 minuten per les) onderwerp creative thinking hogere denkvaardigheid creëren * taaldoelen schrijven en ges...
Behoort bij: Lesbrief Engels sense creativity
30 april 2015
De Opstand 1 Opdracht: analyseren en evalueren 1. Inleiding Vak g eschiedenis Schooltype/afdeling vmbo/havo/vwo Leerjaar k las 1 Tijdsinvestering 30 minuten Onderwerp De Opstand, horend bij tijdvak 5: tijd van ontdekkers en hervormers (zestiende eeuw) / Vroegmoderne tijd Hogere denkvaardigheid A...
Behoort bij: Lesbrief Geschieden De Opstand 1
30 april 2015
De Opstand 2 Opdracht: analyseren en evalueren 1. Inleiding In deze opdracht bepalen leerlingen hoe belangrijk de rol van bepaalde personen en gebeurtenissen is geweest in de Opstand van de Nederlanden tegen Spanje. Vak g eschiedenis Schooltype/afdeling vmbo/havo/vwo Leerjaar k las 1 Tijdsinve...
Behoort bij: Lesbrief Geschieden De Opstand 2
30 april 2015