Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
De examenprogramma’s kennen elk zes domeinen. De syllabus geeft voor elk domein kort aan wat leerlingen daarin zouden moeten kennen en kunnen. Die beschrijvingen zijn in de handreiking overgenomen. De syllabus vindt u op de site van het examenblad.
Anke Herder, leerplanontwikkelaar Nederlands bij SLO, deed aan de Rijksuniversiteit Groningen promotieonderzoek naar de interactie tussen leerlingen die samen aan het schrijven zijn tijdens onderzoekend leren. Alles wijst erop dat samenwerkend schrijven zowel de taal- als denkontwikkeling kan bevorderen. En andersom: “Samen schrijven is doel en middel tegelijk.”
Artikel uit SLO Context PO, nr. 20
‘Lesgeven vind ik heerlijk, maar ik wilde weer eens écht ergens mijn tanden inzetten’, zegt leraar Sylvia Dortmundt. Daarom volgde Sylvia diverse opleidingen en draagt ze als onderwijsontwikkelaar bij aan een grootschalig veranderproces in haar school. Door alle nevenactiviteiten heeft ze zich ontwikkeld tot curriculumspecialist.
Artikel uit SLO Context VO, nr. 20