Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
In de Vygotskiaanse theorie wordt hiermee een activiteit bedoeld die zich tussen het niveau van de actuele ontwikkeling en de naaste of nabije ontwikkeling bevindt. Een activiteit die uitdagingen en kansen biedt om een kind verder te brengen.
Om met succes te kunnen doorstromen naar mbo of havo moeten gtl-leerlingen onder meer beschikken over een aantal algemene vaardigheden.
In de preambule van de Examenregeling voortgezet onderwijs is voor het vmbo onder meer vastgelegd, dat leerlingen moeten 'leren reflecteren op de toekomst'.
Op deze pagina is een voorbeeld te vinden van een project voor het vierde leerjaar vmbo-gtl, waarmee leerlingen kunnen werken aan de ontwikkeling van algemene vaardigheden.
Met een geïntegreerde leerroute vmbo-tl – havo kunnen mogelijk meer leerlingen dan nu een havodiploma behalen. Waar vmbo-tl- en havoscholen ieder voor zich kunnen werken aan verbetering van de onderlinge aansluiting, kunnen ze dat ook doen in een geïntegreerde, zesjarige leerroute waarin de leerlingen na vier jaar een vmbo-tl-diploma behalen en na zes jaar een havodiploma.
Vmbo-gtl-leerlingen kunnen niet alleen via de havo doorstromen naar het hbo, maar ook via het mbo.
introductie en algemene informatie over het schoolexamen bedrijfseconomie havo/vwo
Welke ontwikkelingen hebben aanleiding gegeven tot vernieuwing van de beroepsgerichte examenprogramma’s in het vmbo.