Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
In navolging van de vernieuwingen van de examenprogramma’s voor natuurkunde, scheikunde, biologie, NLT en economie is gekozen voor de concept-contextbenadering. Deze benaderingswijze biedt structuur en ordening bij de inrichting van een nieuw examenprogramma en tevens mogelijkheden om overladenheid en versnippering te verminderen.
Vanaf 2011 hebben veertien pilotscholen gewerkt met het nieuwe programma van maatschappijwetenschappen.
Een korte beschrijving van de positie die het vak wiskunde A vwo inneemt in de profielen van de tweede fase van het vwo.
Welk stappenplan kan gevolgd worden voor afstemming met andere vakken wiskunde A vwo.
De verschillen tussen het oude en het nieuwe examenprogramma wiskunde A vwo.
Met betekenisvol leren wordt bedoeld dat het onderwerp van een opdracht aansluit bij de belevingswereld en de ontwikkeling van het kind.
Een competentie is een vermogen dat aantoont dat iemand geschikt is voor een taak. Dit vermogen omvat kennis, vaardigheden en attitudes.
Creativiteit is het scheppend vermogen om nieuwe en/of ongebruikelijke maar toepasbare oplossingen voor bestaande problemen te vinden.