Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
SLO heeft samen met een school in het voortgezet onderwijs vier digigymlessen ontworpen en op video gezet.
Snel een overzicht van de belangrijkste ontwikkelingen en knelpunten in het curriculum van rekenen en wiskunde? Onze trendanalyses bieden dat overzicht.
Om zicht te krijgen op het leermiddelengebruik en om een beargumenteerd keuzeproces van leermiddelen te stimuleren, monitort SLO de wijze waarop leraren en leidinggevenden in het Nederlandse onderwijs omgaan met leermiddelen.
Taalgericht vakonderwijs is onderwijs waarin naast vakdoelen de benodigde taalvaardigheid expliciet is benoemd. Die vak- en taaldoelen worden simultaan ontwikkeld via onderwijs dat contextrijk is, vol interactiemogelijkheden…
Het nieuwe examenprogramma voor maatschappijwetenschappen is in augustus 2017 ingevoerd.
In onze sterk globaliserende wereld is het kunnen leggen van relaties tussen verschillende culturen, in termen van begrip, acceptatie en waardering een onmisbare competentie.
SLO voert met regelmaat een trendanalyse uit per vakgebied met als resultaat een publicatie met daarin de stand van zaken en de ontwikkelingen per vakgebied.
Goede afstemming tussen het voortgezet onderwijs en het vervolgonderwijs is een gedeelde verantwoordelijkheid. Het gaat hierbij om een goede afstemming van taalbeheersingsniveaus en taaldidactiek.
Informatie over de toenemende rol van contexten in het natuur en techniekonderwijs.
Een thema dat in verschillende niveaus van de samenleving tot uiting komt. Ook het onderwijs draagt bij aan het krijgen van inzicht in mogelijkheden en grenzen van deze ontwikkeling.