Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 6520
Doorlopende leerlijnen zijn een hulpmiddel bij een betere afstemming en samenhang in het leerplan voor het voortgezet onderwijs. In deze publicatie worden leerlijnen beschreven voor de natuurwetenschappelijke vaardigheden voor de onderbouw havo-vwo. Het betreft vaardigheden die ook in de eindtermen in de tweede fase van natuurwetenschappelijke vakken voorkomen, namelijk: onderzoeken, ontwerpen, reken- en wiskundige vaardigheden, modelvorming, redeneren, waarderen en oordelen en instrumentele vaardigheden. De leerlijnen zijn beschreven in de vorm van tussendoelen met als einddoel instroom in de tweede fase van havo en vwo.
3 augustus 2011
Waar moet een docent en/of de schoolleiding op letten bij de invoering van het examenvak Chinees en bij de afname van het SE Chinees? In deze sectie treft u een aantal praktische aanwijzingen.
30 augustus 2019
Bij divergente opdrachten worden ideeën en oplossingen gegenereerd. Hierbij wordt de opdracht, of 'het probleem', op verschillende manieren opgelost.
18 september 2019
De functie van het Programma van Toetsing en Afsluiting (PTA) is dat de leerling, de docent, de school en eventueel ouders een overzicht hebben over wat en hoe er wordt afgesloten bij het vak LO in bovenbouw vmbo. In de vierde variant PTA als portfolio sluiten de leerlingen hun handelingsdeel af tijdens de lessen LO.
3 december 2019
Wat zijn rijke teksten? Waarom zijn ze belangrijk? En hoe kun je ze inzetten bij wereldoriëntatie?
21 juli 2020