Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Presentatie NOT 2019.
21e eeuwse vaardigheden en onderwijs
. Waarom zou je er werk van maken?
. Wie maakt er werk van? Wat voor werk?
. Hoe maak je er werk van?
In deze eerste rapportage over het monitoronderzoek doen we verslag doen van de ontwikkelingen op de eerste zes initiatieven tijdens het schooljaar 2017/18.
Een leerling is een creatieve denker wanneer hij/zij buiten de gebaande paden kan denken, nieuwe samenhangen ziet en verschillende creatieve technieken kent en kan gebruiken. Een creatieve denker durft risico's te nemen en ziet fouten maken als een leermogelijkheid. Een creatieve leerling heeft een ondernemende en onderzoekende houding. Naast aandacht voor het vernieuwende aspect, besteedt deze leerling ook aandacht aan de toepasbaarheid en de bruikbaarheid van zijn creatieve ideeën binnen een bepaalde context. Het creatieve vermogen van leerlingen wordt het sterkst ontwikkeld in een rijke leeromgeving waarin kinderen gestimuleerd worden om zelf oplossingen te bedenken.