Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Bij gesprekken voeren gaat het om het deelnemen aan overleg of discussie. Dat kan bijvoorbeeld een discussie zijn over een onderwerp dat dichtbij de leerlingen ligt of een overleg in een beroepssetting.
Een voorbeelduitwerking van de exameneenheid MK/K/1 Oriëntatie op leren en werken.
Dewi-Jane van Beek is decaan en docent Maatschappijkunde & LOB op het Berg en Bosch College in Bilthoven. Dit is een cluster 4 vso gericht op internaliserende problematiek waarbij de leerlingen na het behalen van een diploma uitstromen naar vervolgonderwijs. Dewi-Jane schreef een column over haar werk
Effectieve formatieve evaluatie vraagt om een andere rol van de docent - een meer coachende rol - en de leerling. Met name leerlingen zijn vaak niet gewend om eigenaar te zijn van hun eigen leerproces.
Het nieuwe programma heeft een aantal gevolgen voor de centrale examinering. Omdat het tot stand komen van een nieuw examenprogramma een proces van jaren is, is een deel van de wijzigingen al geleidelijk zichtbaar geworden in de recente centrale examens. Kijk voor de reguliere examens en de examens die op de pilotscholen zijn afgenomen op de Cito-website.
De eindtermen beschreven in het examenprogramma worden getoetst in het centraal examen en het schoolexamen.
Als vso school hebben we de intentie om al onze (kwetsbare) leerlingen te helpen en te begeleiden op weg naar hun bestemming. We kunnen dit zien als een treinreis, waarin de leerling telkens andere mensen ontmoet die hun rugzak een stukje voller maakt.