Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
De kerndoelen bevatten uitwerkingen voor de drie uitstroomprofielen 'vervolgonderwijs', 'arbeidsmarkt' en 'dagbesteding.
Op dinsdag 29 juni jl. was een nieuwe bijeenkomst van het Netwerk Speciaal Onderwijs van SLO. Dit keer in samenwerking met uitgeverij Deviant. Tijdens deze bijeenkomst stonden de leerroutes taal en rekenen volgens Passende perspectieven centraal.
Deze handreiking is bedoeld voor alle scholen in het funderend onderwijs die aan de slag willen met hun burgerschapsonderwijs volgens de aangescherpte wetgeving.
Onder classici bestaat grote consensus dat 'reflectie op het eigene via het vreemde' het hoofddoel is van het onderwijs GLTC.
Scholen mogen zelf bepalen hoe ze het examenprogramma omzetten in een onderwijsprogramma.
Zo kun je aan de slag met formatief evalueren. Formatief evalueren heeft een aantal belangrijke eigenschappen. Er is sprake van een cyclisch proces gericht op verder leren.