Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
SLO voert periodiek trendanalyses uit per vakgebied resulterend in een publicatie met daarin de stand van zaken en de ontwikkelingen per vakgebied.
Langs welke weg zijn de eindniveaus 1F en 1S/2F te bereiken? Hoe is de opbouw van de leerstof voor de verschillende domeinen over de groepen 1 tot en met 8? Op deze vraag geeft SLO een antwoord in een reeks van vier publicaties die steeds één van de vier taaldomeinen uit het referentiekader behandelen.
Er is geen definitie van het begrip 'taalzwakke leerling'. Doorgaans duiden we met deze term op leerlingen die achterblijven ten opzichte van het niveau dat van hen verwacht wordt.
Een taalmethode besteedt aandacht aan vaardigheden (lezen, luisteren, spreken, schrijven) en kennis over taal (spelling, woordenschat, grammatica, taalbeschouwing).
Een handboek voor taaldidactiek over de taalontwikkeling van alle kinderen vanaf peuterleeftijd tot en met eerste graad van het secundair onderwijs.