Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Verslag van de themasessie 'De taalcoördinator als innovator' op donderdag 21 april 2022.
Een netwerk voor taalcoördinatoren, taalspecialisten en andere geïnteresseerden.
Daltonschool De Evenaar in Oss ging aan de slag met de kerndoelen. En ontdekte wat daarin beter kan, vertelt leerkracht en taalcoördinator Bjorn Danen.
Rose Staritsky was als tweede spreker aan de beurt om te vertellen hoe belangrijk het is om een taalcoördinator voor Engels op je school te hebben. Staritsky is werkzaam als leerkracht in groep 8 én taalcoördinator op een VVTO-school met een TalenT-keurmerk.
Leesgesprekken met kinderen leveren veel nuttige informatie op, maar wanneer kun je ze plannen? En hoe vaak?
Aanmeldformulier voor de regio-bijeenkomsten meedenken over de conceptkerndoelen in de onderwijspraktijk - Nederlands en rekenen en wiskunde
Informatie over een netwerk voor vo-scholen waarin het delen van kennis en ervaringen centraal staat.
Deze tekst zou zomaar in de nieuwe karakteristiek van de geactualiseerde kerndoelen kunnen komen te staan. Maar wat betekent dat voor ons, als leraar, als taalcoördinator, als taalexpert? Hoe kunnen wij het taalonderwijs zo vorm geven dat het kansen biedt voor alle leerlingen?
Het Landelijk Netwerk Taal biedt een onafhankelijk platform om kennis over taalonderwijs uit te breiden, om ervaringen uit te wisselen, om gebruik te maken van elkaars deskundigheid en gezamenlijk deskundigheid op te bouwen, en om gezamenlijke standpunten te formuleren.
Informatie en bronnen rond taalbeleid. Taalbeleid is de structurele en strategische poging van een schoolteam om de onderwijspraktijk aan te passen aan de taalleerbehoeften van de leerlingen, met het oog op het bevorderen van hun algemene ontwikkeling en het verbeteren van hun onderwijsresultaten.