Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Wat verstaan we onder toetsing en welke rol heeft toetsing binnen het onderwijs? Op die vragen gaan we hier in.
Hier lees je wat formatief evalueren (niet) is. Hoe je het in het MVT-onderwijs vormgeeft. Waarom het een krachtig middel is om de kwaliteit van je MVT-onderwijs te versterken.
Overzicht houden in de leerdoelen: hoe zorg je ervoor dat je geen doelen vergeet? Doelen in kaart brengen, stappenplan zelf doelen stellen, komen op deze pagina aan bod.
Meer informatie over de manieren waarop een leerling met het profielvak BWI kan doorstromen naar het middelbaar beroepsonderwijs (mbo).
Informatie over hoe de informatica olympiade in het leerplan informatica opgenomen kan worden
De Hommel is een protestants-christelijke Daltonschool in Venray. De school gebruikt nog vakgerichte methodes, maar werkt ook veel met projecten.
Wat moet, wat mag en wat kan bij de inrichting van het schoolexamen voor het vak geschiedenis voor havo en vwo?
In groep 3-4 is het belangrijk dat de leraar leerlingen leert om hun eigen kennis en ervaringen aan de inhoud van de tekst te koppelen. Hij stelt vragen en lokt reacties uit. Met die eigen kennis en ervaringen leren leerlingen om voorspellingen over de inhoud te maken, om inferenties te maken, om eigen ervaringen te vergelijken en om nieuwe informatie op te doen.