Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
In dit document wordt gesproken over willekeurig leerlingen aanwijzen voor het beantwoorden van een vraag of het toewijzen van een opdracht of taak. Dit gebeurt met behulp van ijslollystokjes, een app zoals Pikme of een online namenkiezer. Het gaat als volgt: je stelt een vraag en geeft voldoende bedenktijd. Vervolgens gebruik je een van deze drie methoden om een leerlingen te selecteren die de vraag gaat beantwoorden.
Met Ondernemend Leren (OL) wordt op het Pieter Groen in Katwijk al in de onderbouw de koppeling gemaakt tussen de eigen praktijk (ervaring) van de (havo)leerling en het 'schoolleren'. Op gestructureerde wijze wordt het leven van buiten de school naar binnen gehaald om het eigenaarschap bij (havo)leerlingen aan te jagen. De leerlingen leren om zelf de verantwoordelijkheid voor een vraagstuk te nemen en uit te werken richting een bij de praktijk passende oplossing.
Presentatie 'Meertaligheid in het voortgezet onderwijs verwelkomen én benutten'.
De presentatie van Kristel Doreleijers gegevens tijdens het webinar van het Netwerk taalrijk onderwijs vo op 8 april 2025.
De inleiding en afsluiting van het webinar van het Netwerk taalrijk onderwijs vo van 8 april 2025.
De presentatie van Mara Rooijmans gegeven tijdens het webinar van het Netwerk taalrijk onderwijs vo op 8 april 2025.