Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
De huidige kerndoelen zijn niet actueel en ruim geformuleerd. Dit geeft onduidelijkheid bij leraren over wat moet en mag en leidt tot werkdruk en overladenheid.
Voor de beschrijving van de stand van zaken van het schoolvak Nederlands maken we gebruik van de drieslag Beoogd-Uitgevoerd-Gerealiseerd curriculum
Samenhang in het curriculum kent verschillende verschijningsvormen. Die vormen van samenhang manifesteren zich op het schoolniveau, maar ze kunnen gestimuleerd (of belemmerd) worden door landelijke kaders.
Meer samenhang komt de kwaliteit van het onderwijs ten goede is de visie van het Sint-Vituscollege in Bussum.
In gesprek over (v)so kerndoelen en delen van inspirerende tips en voorbeelden voor Kunst & Cultuur en Bewegen & Sport, Moderne Vreemde talen en Wereldoriëntatie.
De leerlingen leren in de eigen omgeving veel voorkomende planten en dieren onderscheiden en benoemen en leren hoe ze functioneren in hun leefomgeving.
De leerlingen leren over de bouw van planten, dieren en mensen en over de vorm en functie van hun onderdelen.