Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Het bekijken en bespreken van beelden die Banksy gemaakt heeft. Aan bod komen: de betekenis van het werk, de ironie, de functie van ironie, de vormgeving en het ontstaan van het beeld. Het gaat erom zelfstandig te komen tot weloverwogen en beargumenteerde afwegingen, oordelen en beslissingen. Daartoe wordt nagedacht, met elkaar gesproken en een werkstuk (sjabloon) gemaakt met Banksy als inspiratiebron
Leerlingen geven een boekpitch voor een jury: in een korte presentatie van 2 tot 3 minuten 'verkopen' ze hun boek aan filmmakers (jury van leerlingen).
Leerlingen verdiepen zich in het werk van Salvador Dali. Ze spelen met de fenomenen ‘nep’ en ‘echt’.
Leerlingen schilderen met behulp van aquareltechnieken met waterverf het landschap vanuit het idee dat ze aanspoelen op een onbewoond eiland.
De leerdoelenkaart, bedoeld voor leerlingen van 10-14 jaar die elk schooljaar 135 minuten tijd krijgen om te badmintonnen, bestaat uit vier verschillende lessenseries, een voor elk schooljaar. Deze hebben betrekking op “samen hooghouden”, "record hooghouden”, "train de speler” en "gelijke kansen wedstrijd”.