Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Hierin lees je de opdracht van het ministerie van OCW aan SLO over de actualisatie van de kerndoelen voor Caribisch Nederland.
Leerlingen tekenen lucht in een erlenmeyer en gaan vervolgens in discussie over deeltjesmodellen.
Leerlingen maken zelf vragen bij een verzameling van teksten rondom een thema.
Leerlingen bepalen wat zij de belangrijke gebeurtenissen en ontwikkelingen in een tijdvak of van een thema/onderwerp vinden en plaatsen die in chronologische volgorde.
De leerlingen bedenken aan de hand van gegeven bronnenmateriaal erschillende soorten historische vragen.
De Dansapedia was onderdeel van de opgeheven website Danstijd.slo.nl. Om de inhoud toch beschikbaar te houden voor docenten (en hun leerlingen), is er voor gekozen om hiervan een pdf te maken. De Dansapedia bevat 600 items met betrekking tot dansbegrippen, danssoorten en personen (choreografen, dansers, danseressen, gezelschappen).
Het Christelijk Lyceum in Apeldoorn werkt volgens de principes van formatief evalueren. Het is een succes. Volgens de leerlingen sluipt wat je moet leren gewoon je hersenen binnen. Hoe is de school ertoe gekomen en wat draagt bij aan het welslagen tot nu toe?
Verslag van onderzoek naar de inzet van meertaligheid als hulpmiddel in het mvt-onderwijs in het voortgezet onderwijs
Om een gedeeld werkconcept te bereiken is het belangrijk om als school te investeren in dialoog tussen leraren. De tool ‘Naar een gedeeld werkconcept’ helpt hierbij.