Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Veel scholen zoeken naar mogelijkheden om hun leerlingen beter voor te bereiden op vervolgonderwijs. Uit diverse onderzoeken is de laatste jaren naar voren gekomen dat de aansluiting van vmbo-gtl op mbo en havo niet optimaal is.
Ongeveer driekwart van de scholen biedt de sportklas aan op het vmbo-tl, havo en/of vwo en ongeveer een derde op het vmbo-bb/kb
Scholen mogen zelf bepalen hoe ze het examenprogramma omzetten in een onderwijsprogramma.
Informatie over de breuk in de doorlopende leerlijn bij de mens en maatschappijvakken voor leerlingen die van vmbo-t naar havo overstappen.
Wat moeten leerlingen in de bovenbouw vmbo bij biologie wel en niet leren? Waar is ruimte voor eigen invulling en wat is echt nodig voor het examen?
Op deze pagina staan voor po en onderbouw vo directe verwijzingen naar de kerndoelen voor de kunstvakken. Ook kan je voor de bovenbouw van vmbo, havo en vwo direct naar examenprogramma's, syllabi en handreikingen voor de kunstvakken.
Hoe draagt cultuuronderwijs bij aan de drie hoofddoelen van het onderwijs? Wat moet er wettelijk gezien en waar zit ruimte?
Om met succes te kunnen doorstromen naar mbo of havo moeten gtl-leerlingen onder meer beschikken over een aantal algemene vaardigheden.
Hier worden diverse bronnen weergegeven voor optimalisatie van (een onderdeel van) het LOB-programma.