Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Een mogelijkheid om een onderdeel toe te voegen aan het vak is om in het onderwijs veel nadruk te leggen op praktisch werk in de vorm van practica, eigen onderzoek of een ontwerpopdracht.
Hiernaast vindt u de link naar een beoordelingsinstrument voor onderzoeken. We zijn op zoek gegaan naar criteria die in de praktijk worden gebruikt om een onderzoek te beoordelen.
De kandidaat kan reacties classificeren en aan de hand van kenmerken beschrijven.
De kandidaat kan met behulp van kennis van chemische processen uitspraken over duurzaamheid waarderen en van commentaar voorzien.
De kandidaat kan met behulp van kennis van de chemische industrie tenminste in de context van geneesmiddelen, voeding of materialen toelichten hoe nieuwe toepassingen in bestaande en in nieuwe markten worden ontwikkeld.
De kandidaat kan tenminste in de context van duurzaamheid, materialen, voeding of gezondheid een onderzoeks- of een ontwerpopdracht formuleren, die uitvoeren en daarvan verslag doen.
De kandidaat kan met behulp van chemische kennis tenminste in de context van duurzaamheid een oordeel geven over het ontwerp van productieprocessen.
De kandidaat kan met behulp van kennis van grootschalige chemische processen beschrijven welke kwaliteiten van water, lucht, bodem en voedsel op welke wijze worden gewaarborgd en kan voorgestelde aanpassingen beoordelen.