Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Lessenserie gericht op het oefenen met kritisch denken voor leerlingen bovenbouw vwo
Bij een goed onderbouwd schooladvies is de hele school betrokken. Die komt namelijk voort uit een visie op het bieden van gelijke kansen en een lerend schoolklimaat.
Welke verwachtingen heb ik van elk mijn leerlingen? Hoe zijn die verwachtingen van invloed op mijn onderwijsaanbod? En hoe kunnen wij als school ons bewust worden van die verwachtingen en die invloed?
Waarop is het schooladvies gebaseerd? Welke informatiebronnen kunnen daarbij een rol spelen? De ontwikkeling van leerlingen in kaart, vanuit het perspectief van de leerkracht én de leerling zelf: hoe pak je dat aan?
Leervaardigheden, motivatie, werkhouding, thuisomgeving en leeropbrengsten: ze doen er allemaal toe bij de totstandkoming van het schooladvies. Hoe breng je ze goed in kaart? En hoe weeg je ze?
Van kind-ouder- en adviesgesprekken tot schoolbezoeken en informatieavonden...
Een soepele overgang van po naar vo biedt kansen voor leerlingen en is daarmee in het belang van het kind. Hoe kun je de samenwerking tussen po en vo versterken?