Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Informatie over de breuk in de doorlopende leerlijn bij de mens en maatschappijvakken voor leerlingen die van vmbo-t naar havo overstappen.
Vragen die je helpen bij het bepalen of een tekst rijk genoeg is voor je onderwijs
Inhoudelijke samenhang kan gaan over samenhang binnen vakken of leergebieden, tussen vakken of leergebieden, en zowel binnen leerjaren als over leerjaren heen.
Je kunt samenhang ook bevorderen door de organisatie van je onderwijs te veranderen.
In het centrum van het Slangmodel (succesfactoren samenwerking schoolvakken) staat de docent als expert. Alle elementen van het model beïnvloeden zijn of haar functioneren als professional.
Hoe communiceert de schoolleiding over de schoolvisie? Hoe communiceren jij en je collega's over je project of samenwerkingsvak? Hoe communiceer je onderling.
Hoeveel tijd en geld krijg je van de schoolleiding om projecten of thematisch onderwijs doelmatig op te zetten, uit te voeren en te evalueren? Zijn er (extra) gelden voor professionalisering? En zijn die er ook, als de pilotfase voorbij is?
Draagt de organisatie van de school bij aan het slagen van vakoverschrijdende initiatieven en zo nee, wat kan er verbeterd worden? Welke rol speelt de cultuur van de school hierin?