Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Dit examenprogramma beschrijft de inhoud van het praktijkgerichte programma MVI voor de gemengde en theoretische leerweg (gl en tl) in het vmbo.
Dit examenprogramma beschrijft de inhoud van het praktijkgerichte programma PIE voor de gemengde en theoretische leerweg (gl en tl) in het vmbo.
Dit examenprogramma beschrijft de inhoud van het praktijkgerichte programma T&T voor de gemengde en theoretische leerweg (gl en tl) in het vmbo.
Dit examenprogramma beschrijft de inhoud van het praktijkgerichte programma TIV voor de gemengde en theoretische leerweg (gl en tl) in het vmbo.
Dit examenprogramma beschrijft de inhoud van het praktijkgerichte programma Z&W voor de gemengde en theoretische leerweg (gl en tl) in het vmbo.
Leesgesprekken zijn gesprekken over lezen die je als leraar voert met individuele leerlingen of met (kleine) groepjes leerlingen.
Het project Het Taalonderwijs Nederlands Onderzocht (HTNO) bevat samenvattingen van onderzoekspublicaties van 1969 tot nu naar taal in het basisonderwijs, naar Nederlands in het voortgezet of secundair onderwijs, en naar NT2 in het volwassenenonderwijs. De publicaties zijn te downloaden.
Vanaf schooljaar 2024-2025 starten alle vmbo-scholen, die het beroepsgerichte vak Economie en Ondernemen (E&O) aanbieden met een vernieuwde versie van het examenprogramma.
Aan de slag met twee vormen van samenhang in het taalonderwijs: samenhang binnen het schoolvak Nederlands en samenhang tussen taalonderwijs en de overige vakken.
Alle leerlingen hebben recht op inspirerend en doordacht onderwijs dat hen helpt hun potentieel te ontwikkelen, en dat hen toerust om als volwassen burgers actief bij te dragen aan onze democratische samenleving. In het doorlopende debat over wat waard is geleerd te worden, is SLO de verbindende schakel tussen alle partijen die daar een stem in hebben: de praktijk, de samenleving, de wetenschap en het beleid.