Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Een examenprogramma is geen onderwijsprogramma. Docenten dienen het examenprogramma - 'het wat' - te vertalen naar de praktijk - 'het hoe' - en er een onderwijsprogramma van te maken.
Een visie op toetsing en examinering, in samenhang met de onderwijskundige visie. Zo'n visie op toetsing en examinering beschrijft de bij de school passende kijk op toetsing, schoolexaminering en de borging van de kwaliteit. Daarbij kan een school veel eigen keuzes maken.
Communicatie is belangrijk in beroepssituaties. Voor veel leerlingen is het gebruiken van passende taal lastig.
Wat is de plaats van loopbaanoriëntatie en -begeleiding om het examenprogramma?
LOB moet door de school verantwoord worden in het Plan van Toetsing en Afsluiting (PTA).
Voor een schoolexamen moet een school een Programma van Toetsing en Afsluiting (PTA) vaststellen.
Nu loopbaanoriëntatie een verplicht onderdeel binnen alle leerwegen in het vmbo wordt, leeft uitdrukkelijker dan voorheen de vraag bij scholen waar en hoe de doelen te realiseren zijn in het onderwijs.
Met bouwstenen voor het ontwikkelen van loopbaanoriënterende opdrachten is het mogelijk betekenisvolle activiteiten voor leerlingen te maken.