Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 6858
De Opstand 2 Opdracht: analyseren en evalueren 1. Inleiding In deze opdracht bepalen leerlingen hoe belangrijk de rol van bepaalde personen en gebeurtenissen is geweest in de Opstand van de Nederlanden tegen Spanje. Vak g eschiedenis Schooltype/afdeling vmbo/havo/vwo Leerjaar k las 1 Tijdsinve...
Behoort bij: Lesbrief Geschieden De Opstand 2
30 april 2015
Balthasar Gerards Opdracht: Evalueren 1. Inleiding 'Balthasar Gerards' is, zoals bekend, de moordenaar van Willem van Oranje. In deze opdracht moeten leerlingen beredeneren waarom mensen, in heden en verleden, heel verschillend hebben geoordeeld over de (daad van de) moordenaar van Willem van Ora...
Behoort bij: Lesbrief Geschiedenis Balthasar Gerards
12 maart 2015
De Beeldenstorm (1566) Opdracht: analyseren en evalueren 1. Inleiding Vak g eschiedenis Schooltype/afdeling vmbo/havo/vwo Leerjaar k las 1 Tijdsinvestering 30-50 minuten Onderwerp De Beeldenstorm, horend bij tijdvak 5: tijd van Ontdekkers en hervormers (zestiende eeuw) / Vroegmoderne tijd Hogere...
Behoort bij: Lesbrief Geschiedenis De Beeldenstorm 1566
30 april 2015
De Beeldenstorm Opdracht: Evalueren (en analyseren) 1. Inleiding De Beeldenstorm is een, waarschijnlijk niet zo eenvoudige, opdracht over verschillende perspectieven van waaruit men het verleden kan beoordelen. Leerlingen moeten om te beginnen beredeneren welke van drie (secundaire) bronnen over ...
Behoort bij: Lesbrief Geschiedenis De Beeldenstorm
12 maart 2015
De mammoetjacht Opdracht: Analyseren 1. Inleiding De prehistorie is, zo leren alle leerlingen in de brugklas, de periode waarover geen geschreven bronnen beschikbaar zijn. We moeten het doen met materiële bronnen. Wat betekent dit voor onze kennis van de prehistorie? Wat kunnen we er met zekerhei...
Behoort bij: Lesbrief Geschiedenis De mammoetjacht
9 april 2015