Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 6857
Tips en aanwijzingen voor het analyseren en interpreteren van observatiegegevens Schrijf iedere observatie uit op hoofdpunten voordat u een volgende observatie gaat houden (zo mogelijk binnen een dag na het houden ervan). Orden de hoofdpunten naar de centrale evaluatievragen. De samenvatting kan,...
31 oktober 2016
Tips en aanwijzingen voor het analyser en en interpreteren van toetsen Bij het analyseren van toetsen gaat het niet alleen om het aantal voldoendes en onvoldoendes. Door toetsen zorgvuldig te analyseren kunt u bepalen waar leerstof verbeterd moet worden, welke vormen van ondersteuning u moet bied...
31 oktober 2016
Tips en aanwijzingen voor het analyseren en interpreteren van vragenlijstgegevens Analyse en interpretatie van open vragen: Zoek in de antwoorden op de vragen naar knelpunten. Dit kunnen problemen zijn die een respondent (deskundige, leerling of docent) zelf naar voren heeft gebracht of probl...
31 oktober 2016
Tips voor het bespreken van revisievoorstellen Conclusies evaluatie Wat gaan we bespreken: licht in ieder geval kort toe hoe de evalu atie is uitgevoerd, wat de belangrijkste resultaten zijn en wat voor elk verbeterpunt de revisievoorstellen zijn. Een format voor de bespreking van de evaluatie: ...
31 oktober 2016
Tips voor het ontwikkelen/aanpassen van instrumenten Op basis van de evaluatievraag heeft u één of meerdere evaluatie methoden gekozen. Per methode heeft u aangegeven welke activiteiten u gaat uitvoeren en welke instrumenten u daarbij wenst te gebruiken. Om de gewenste gegevens boven tafel t...
31 oktober 2016
Voorwoord In onderstaande tekst wordt subdomein D1 toegelicht. Dit subdomein vormt onderdeel van het schoolexamen. De toelichting is geschreven d oor een werkgroep bestaande uit twee leden van de VECON en zes docenten uit het veld. Dit gebeurde onder leiding van Marc den Elzen , leerp...
Behoort bij: Toelichting bij domein D1 definitief
13 april 2017
Toelichting op de programmaonderdelen Hieronder wordt kort de essentie van elk onderdeel weergegeven en wat er van de leerling ten aanzien van het portfolio wordt verwacht. Aan het eind van ieder onderdeel staat , met een nummerverwijzing , aangegeven wat er bij het onderdeel in het dossier moe...
Behoort bij: Toelichting op de programma onderdelen
8 januari 2018
Leerlingtoets Om te achterhalen wat leerlingen geleerd hebben, kunnen ze een toets maken. In sommige gevallen bevat het lesmateriaal zelf een toets. In andere gevallen zult u een aparte toets moeten ontwikkelen. Omdat toetsvragen afhankelijk zijn van de doelstellingen, inhoud en de werkvormen die...
Behoort bij: Toets SLO Leerplanevaluatie Taakhulp2 1
31 oktober 2016