Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Tijdens deze vakbijeenkomst van AlfaGammapartners laat SLO'er Johan van Driel tijdens een workshop zien hoe je samenhang kunt aanbrengen tussen geschiedenis en taal (vooral de vaardigheid schrijven en in het verlengde daarvan ook lezen).
Ben je mvt-opleider en bezoek je wel eens de website ww.erk.nl? Dan horen we graag hoe we jou als mvt-opleider nog beter kunnen ondersteunen. Wat heb jij als mvt-opleider nodig om je studenten voor te bereiden op het gebruik van het ERK in hun lespraktijk? En wat zijn jouw wensen voor je eigen professionalisering rond het ERK? We gaan graag met een groep van max. 20 opleiders in gesprek over de invulling van het opleidersprofiel op de ERK-website.
Op vrijdagochtend 3 december 2021 organiseert het Profielenberaad van 10.00-12.00 uur een online jubileum-seminar onder de noemer 'Parels van hybride profielonderwijs'.
De Nederlandse samenleving is meertalig: naast het Nederlands worden er veel andere talen gesproken. Kinderen komen op school met hun eigen taalachtergrond: één of meerdere thuistalen en in sommige gevallen het Nederlands nog niet of pas net in ontwikkeling.
Op de conferentie Expeditie W&T op woensdag 1 juni ontdek je hoe je vanuit doelen werkt en hoe je W&T integreert met andere vakken.
Tijdens deze masterclass krijg je handvatten en materialen aangereikt om aan de slag te gaan met onderwijspraktijk aan de slag te gaan met spel in de kinderopvang en in de groepen 1 en 2.
Een conferentie met de focus op leergebied overstijgende thema's in po en vo.
Deze dag begint met het bespreken van de meest recente/actuele ontwikkelingen rondom het jonge kind (2 tot 7 jarigen), vanuit drie invalshoeken, te weten: beleid, praktijk en wetenschap.
Het Landelijk Netwerk Taal wil graag aandacht geven actuele ontwikkelingen die relevant zijn bij het ontwikkelen en uitvoeren van taalonderwijs en -beleid op school. Daarom vragen we ook regelmatig wetenschappers om hun recentelijk verkregen onderzoeksresultaten naar schrijven, mondelinge taalvaardigheid, leesbevordering met ons te delen.
Deze dag begint met het bespreken van de meest recente/actuele ontwikkelingen rondom het jonge kind (2 tot 7 jarigen), vanuit drie invalshoeken, te weten: beleid, praktijk en wetenschap.