Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 5821
HOERA, een meisje Ondertitel : Analyseren 1. Inleiding Aan de hand van een concept cartoon verdiepen leerlingen zich in de vraag hoe het komt dat een meisje een meisje is. Een concept cartoon is een visuele presentatie van een alledaagse situatie. Vanuit verschillende gezichtspunten wordt met ve...
Behoort bij: Lesbrief Biologie HOERA een meisje
30 april 2015
Menselijk gedrag Opdracht creëren 1. Inleiding Bij biologie wordt in de lessen aandacht besteed aan het gedrag van dieren. Maar even interessant of misschien wel interessanter is het gedrag van mensen. In deze opdracht gaan leerlingen zelf onderzoek doen (volgens een stappenplan) naar lichaamstaa...
Behoort bij: Lesbrief Biologie Menselijk gedrag
12 maart 2015
Deze opdracht over zintuigen is bedoeld als een hogere denkvaardigheidsopdracht ter vervanging van de lesstof over zintuigen uit de methode die wordt gebruikt.
30 april 2015
Oren en ogen om jaloers op te zijn! Opdracht: a nalyseren 1. Inleiding Deze opdracht over zintuigen is bedoeld als een hogere denkvaardigheidsopdracht ter vervanging van de lesstof over zintuigen uit de methode die wordt gebruikt. Een manier om hogere denkvaardigheden in te zetten en toe te pass...
Behoort bij: Lesbrief Biologie Oren en ogen om jaloers op te zijn
30 april 2015
Deze opdracht over zintuigen is bedoeld als een hogere denkvaardigheidsopdracht ter vervanging van de lesstof over zintuigen uit de methode die wordt gebruikt.
30 april 2015
Spuiten, slikken, of toch anders..? Opdracht analyseren 1. Inleiding In deze opdracht gaan leerlingen onderzoeken op welke manier paracetamol kan worden gebruikt en hoe deze stof als medicijn door het lichaam gaat. Leerlingen passen daarmee de kennis toe die is opgedaan bij het verteringsstelsel ...
Behoort bij: Lesbrief Biologie Spuiten slikken of toch anders
12 maart 2015
Samenvatten met een sudoku: Stevigheid en beweging met Sudoku Opdracht: a nalyseren 1. Inleiding Een (biologische) sudoku is een werkvorm die bij nagenoeg elk onderwerp gebruikt kan worden. Leerlingen krijgen twaalf begrippen voorgeschoteld. Negen daarvan moeten zij zodanig in de sudoku plaats...
Behoort bij: Lesbrief Biologie Stevigheid en beweging met Sudoku
30 april 2015