Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Leren schrijven met peer response is een procesgerichte aanpak van het schrijfonderwijs:
Taal mag geen struikelblok vormen om tot begrip van zaakvakken te komen. Aandacht voor taal zou leerlingen juist moeten ondersteunen bij het leren van de zaakvakken.
Steeds meer scholen kiezen er voor om wereldoriënterende thema's te verbinden aan het taalonderwijs. In een thema of project werken leerlingen gedurende langere tijd aan een 'levensecht' vraagstuk, waarbij ze zowel werken aan taaldoelen als aan doelen uit andere vakken.
Op bijna alle scholen volgen de leerlingen verschillende beweeg- en sportactiviteiten. Het is te vergelijken met reguliere LO, maar dan met meer verbreding en verdieping.
Op 84% van de scholen wordt meer dan de helft van de sportklaslessen verzorgd door de docent LO
Op drie kwart van de scholen wordt aan de leerlingen een eigen financiële bijdrage gevraagd voor deelname aan de sportklas.
Ongeveer driekwart van de scholen biedt de sportklas aan op het vmbo-tl, havo en/of vwo en ongeveer een derde op het vmbo-bb/kb