Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 1575
Aardrijkskunde Een reisverslag van St Louis naar Denver, 1898 Opdracht: 'Analyseren' 1. Inleiding Aardrijkskunde is een talig vak. Een tekst als bron kan zeer waardevol zijn. De tekst 'Een reisverslag van St Louis naar Denver' leent zich uitstekend voor een analyse-opdracht. De tekst dient als u...
Behoort bij: Lesbrief Aardrijkskunde Reisverslag Midden Westen
30 april 2015
HOERA, een meisje Ondertitel : Analyseren 1. Inleiding Aan de hand van een concept cartoon verdiepen leerlingen zich in de vraag hoe het komt dat een meisje een meisje is. Een concept cartoon is een visuele presentatie van een alledaagse situatie. Vanuit verschillende gezichtspunten wordt met ve...
Behoort bij: Lesbrief Biologie HOERA een meisje
30 april 2015
Spuiten, slikken, of toch anders..? Opdracht analyseren 1. Inleiding In deze opdracht gaan leerlingen onderzoeken op welke manier paracetamol kan worden gebruikt en hoe deze stof als medicijn door het lichaam gaat. Leerlingen passen daarmee de kennis toe die is opgedaan bij het verteringsstelsel ...
Behoort bij: Lesbrief Biologie Spuiten slikken of toch anders
12 maart 2015
Voedsel; hoe kies je bewust? Opdracht 'E valueren ' 1. Inleiding Aan de hand van wat leerlingen zelf al weten en na aangereikte informatie over keurmerken, buigen leerlingen zich over de vraag hoe je bewust keuzes kunt maken bij het kopen van voedsel. Daarbij worden zij gestimuleerd om producten...
Behoort bij: Lesbrief Biologie Voedsel hoe kies je bewust
12 maart 2015
Walvisjacht verantwoord? Opdracht: E valueren 1. Inleiding Leerlingen gaan zich in deze opdracht een mening vormen over de walvisjacht in Japan. Is deze jacht nodig en mag de Japanner nog walvisvlees eten? Om de vaardigheid evalueren te oefenen doen de leerlingen een peer-beoordeling. Deze opdra...
Behoort bij: Lesbrief Biologie Walvisjacht verantwoord
12 maart 2015
De mammoetjacht Opdracht: Analyseren 1. Inleiding De prehistorie is, zo leren alle leerlingen in de brugklas, de periode waarover geen geschreven bronnen beschikbaar zijn. We moeten het doen met materiële bronnen. Wat betekent dit voor onze kennis van de prehistorie? Wat kunnen we er met zekerhei...
Behoort bij: Lesbrief Geschiedenis De mammoetjacht
9 april 2015