Zoeken
verfijn de resultaten
Het bewegingsonderwijs en de sport zijn steeds minder gescheiden werelden. Dit is bijvoorbeeld te zien aan sportkennismakingsmappen die in een samenwerking tussen SLO, NOC*NSF en sportbonden zijn ontwikkeld.
Om zicht te krijgen op het leermiddelengebruik en om een beargumenteerd keuzeproces van leermiddelen te stimuleren, monitort SLO de wijze waarop leraren en leidinggevenden in het Nederlandse onderwijs omgaan met leermiddelen.
Het nieuwe examenprogramma voor maatschappijwetenschappen is in augustus 2017 ingevoerd.
In onze sterk globaliserende wereld is het kunnen leggen van relaties tussen verschillende culturen, in termen van begrip, acceptatie en waardering een onmisbare competentie.
De ligging van een school in de nabijheid van de grens biedt unieke kansen om leerlingen op vanzelfsprekende wijze te leren omgaan met een vreemde taal.
SLO voert met regelmaat een trendanalyse uit per vakgebied met als resultaat een publicatie met daarin de stand van zaken en de ontwikkelingen per vakgebied.
Weet je als leerkracht over welke competenties je moet beschikken als je Engelse lessen verzorgt in het primair onderwijs?
ICT is niet meer weg te denken uit het moderne vreemde talenonderwijs. Het ondersteunt zowel het primair proces als het organisatorische proces.
Hier lees je wat formatief evalueren (niet) is. Hoe je het in het MVT-onderwijs vormgeeft. Waarom het een krachtig middel is om de kwaliteit van je MVT-onderwijs te versterken.