Zoeken
verfijn de resultaten
Welke ruimte hebben vmbo scholen voor het maken van inhoudelijke keuzes en voor de planning van het schoolexamen?
Een visie op toetsing en examinering, in samenhang met de onderwijskundige visie. Zo'n visie op toetsing en examinering beschrijft de bij de school passende kijk op toetsing, schoolexaminering en de borging van de kwaliteit. Daarbij kan een school veel eigen keuzes maken.
Bij het beoordelen van het werk van leerlingen gebruikt de docent een correctievoorschrift. Het vaststellen en vastleggen van de beoordeling gebeurt op een transparante wijze.
Communicatie is belangrijk in beroepssituaties. Voor veel leerlingen is het gebruiken van passende taal lastig.
Wat is de plaats van loopbaanoriëntatie en -begeleiding om het examenprogramma?
LOB moet door de school verantwoord worden in het Plan van Toetsing en Afsluiting (PTA).
Voor een schoolexamen moet een school een Programma van Toetsing en Afsluiting (PTA) vaststellen.
Nu loopbaanoriëntatie een verplicht onderdeel binnen alle leerwegen in het vmbo wordt, leeft uitdrukkelijker dan voorheen de vraag bij scholen waar en hoe de doelen te realiseren zijn in het onderwijs.