Zoeken
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 12672
Op veel scholen voeren leraren en schoolleiders in meer of mindere mate met leerlingen de discussie wat leerlingen nodig hebben om adequaat en verantwoord deel te kunnen nemen aan onze complexe, multiculturele maatschappij en hun steentje daaraan bij te dragen. Om grip te krijgen op de wereld om hen heen, hun eigen identiteit te verkennen - en die van anderen - en deze te ontwikkelen.
16 januari 2018
High Tech High-scholen in San Diego hanteren gedurende het gehele proces van projecten ontwerpen protocollen. Gerdineke van Silfhout, leerplanontwikkelaar bij SLO, maakte een vertaling.
16 januari 2018
Hoe regel je een grote organisatie met een lange traditie in op de tandwielen van de nieuwe tijd? Voor die vraag staat SLO, zeker nu het leerplan en de herziening ervan zo actueel is. Het denken over modern leerplanbeleid is bij SLO in volle gang. Een gesprek met een oude reus.
13 april 2017
Leerlingen die foto’s en video’s van zichzelf of van anderen publiceren, zonder zich bewust te zijn van de consequenties. Moet je alles willen wat kan? En hoe kun je ICT gebruiken om kinderen te leren nadenken, organiseren, communiceren en samenwerken? In het onderwijs van de toekomst verdient digitale geletterdheid een prominente plaats. Samen met scholen ontwikkelt SLO een doorlopende leerlijn po-vo digitale geletterdheid. Er is een leerplankader met inhouden en doelen.
7 december 2017
Met ingang van dit schooljaar is er een nieuw examenprogramma CKV. Dit examenprogramma start in klas 4 havo en vwo. Het uiteindelijke examencijfer zal voor havo worden toegekend in examenjaar 2019 en voor vwo in 2020. Het programma biedt ruimte voor schooleigen invulling; de handreiking schoolexamen CKV wil docenten hiermee op weg helpen.
7 december 2017