Zoeken
verfijn de resultaten
40% van de eindtermen van de examenprogramma's wordt alleen in het schoolexamen getoetst. Bij de beschrijving van de domeinen kun je zien welke dat zijn.
De kandidaat kan reacties classificeren en aan de hand van kenmerken beschrijven.
De kandidaat kan in contexten van technologische aard aspecten van schaal, verandering en reactiviteit herkennen en toelichten.
De kandidaat kan bij experimenten het begrip activeringsenergie gebruiken, beschrijven en relateren aan katalyse.
De kandidaat kan met behulp van kennis van eigenschappen van stoffen en materialen in experimenten deze stoffen of materialen analyseren en zuiveren en daarbij veilig omgaan met stoffen, materialen en apparatuur.
De kandidaat kan met behulp van kennis van chemische processen uitspraken over duurzaamheid waarderen en van commentaar voorzien.
De kandidaat kan met behulp van kennis van de chemische industrie tenminste in de context van geneesmiddelen, voeding of materialen toelichten hoe nieuwe toepassingen in bestaande en in nieuwe markten worden ontwikkeld.
De kandidaat kan tenminste in de context van duurzaamheid, materialen, voeding of gezondheid een onderzoeks- of een ontwerpopdracht formuleren, die uitvoeren en daarvan verslag doen.
De kandidaat kan kennis van risico en veiligheid gebruiken en kan daarmee in industriële productieprocessen die aspecten beoordelen.
De kandidaat kan met behulp van chemische kennis tenminste in de context van duurzaamheid een oordeel geven over het ontwerp van productieprocessen.